пʼятниця, 13 листопада 2015 р.

урок: Індська цивілізація . Ведійська цивілізація

Тема: Індська цивілізація . Ведійська цивілізація.
Мета: познайомити учнів з природно-кліматичними умовами та географічним положенням Індії ; дати уявлення про найдавніші цивілізації долини річки Інд; встановити зв’язок між природно-кліматичними умовами та заняттям населення;удосконалити навички роботи з історичною картою; формувати в учнів навички самостійної роботи та сприяти розвиткові у них критичного мислення,формувати навички аналізу віршів на історичну тематику.
Обладнання: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.І. Пометун , П.В.Мороз, Ю.Б. Малієнко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2014 – 256 с., карта,наочність.
      Тип уроку: комбінований.
      Основні поняття: «веди».
  Очікувані результати
  Після цього уроку учні зможуть:
  – називати хронологічні межі утворення та розквіту цивілізацій Індії;
  – показувати на карті долини Інду і Гангу, територіальні межі й основні центри       давньої Індії;
– застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: «веди»;
– описувати спосіб життя людей стародавньої Індії ;
– наводити приклади впливу природно – географічних умов Індії на зародження держави і цивілізації;
Хід уроку
І. Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Актуалізація проходить під час розгляду вірша.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1. Природно – географічні умови Стародавньої Індії
На урок ви завітали
Вже багато ми вивчали:
як Єгипет будували,
як персити воювали,
Соломона,Хаммурапі,
Кіммерійців і сарматів.
А сьогодні глянем ми
На індійськії світи.
І почнемо,як завжди:
Де ж ту Індію знайти?
Є в азійців Індостан ,
тут тече і Інд,і Ганг.
А від холоду беруть
Й Гімалаї  бережуть.(показуємо на карті)
Перед тим ,як це вивчати
Треба дещо нам згадати:
Цивілізації вже знаємо,
Давайте трішечки згадаємо                                               (які  вже вивчили цивілізації на уроках історії?де      вони розташовувалися?)
Тож підсумуємо згадки -
всі прагли жить коло ріки.
Ріки дали землі вологу,
а та-родючості як в змогу.
Тож повертаємось туди,
де вже ступили на шляхи.
Індуси гарні землероби,
а скотарі – вже як від Бога.
Ремісники вони чудові
Знайшли фаянс,а не полову.
Ковальство добре розвивали,
А ще ж і судна будували.
Індійці славні трударі
а розкажіть ще й ви мені…
Поділ класу на три групи і кожна отримує завдання:
1-Що вирощували індуси?
2-Яких тварин розводили?
3-Якими ремеслами займалися?
Підсумки підводимо на дошці.
2. Індійська цивілізація
Індивідуальне повідомлення про Мохенджо-Даро .
З повідомлення вибирають учні спільні та відмінні риси сучасного міста та Мохенджо-Даро

3. Ведійська цивілізація та держава Маур’їв.
Опрацювати текст підручника та скласти план із 4 пунктів та переказати прочитане.
IV. Підсумки уроку.
Колективне розгадування ребусу

V. Домашнє  завдання . Вивчить параграф 20. Скласти кожному по ребусу .

Немає коментарів:

Дописати коментар