середа, 18 листопада 2015 р.

Тема: Релігія Давньої Індії
Мета: створити в учнів уявлення про особливості розвитку та самобутність індійської цивілізації, культури та духовного світу індійців; пояснити вплив природних умов півострова Індостан на формування культури та релігійних вірувань давніх індійців; ознайомити учнів з передумовами появи та головними положеннями буддизму, індуїзму, навчити розрізняти ці релігійні течії, знаходити в них спільні та відмінні ознаки ; виховувати розуміння вкладу Індії у загальносвітовий культурний розвиток.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: карта «Індія і Китай у давнину », ілюстрації.
 Хід уроку
 І. Організаційний момент
 ІІ. Актуалізація опорних знань
Запитання та завдання учням
• Покажіть на карті Давню Індію, визначте її географічне положення та природні умови.
 • Що ви знаєте про найстаріші міста Індії?
 • Розкажіть про розвиток господарства народу Індії в І ст. до н.е.
• Яку роль в історії Індії відіграли племена аріїв? Запитання на повторення
 • Що таке релігія?
 • Що вам відомо про релігійні вірування первісних людей?
 • Які релігійні вірування були притаманні населенню Давнього Єгипту?
 ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1.Суспільний устрій Стародавньої Індії.
Поділ на варни розглядаємо з допомогою ілюстрації.
 Паралельно розповідаючи вірша:
  Є в індусів божество
  дивне і чудне воно.
  Брахма всіх-всіх розділяє
  і про це попереджає.
  Він із уст своїх зробив
  цілі юрби брахманів,
  із могутніх рук він їв
  з них створив і кшатріїв.
 А із стегон він зробив
  третю варну жителів,
  звали вайш'ї їх тоді,
  землероби ,скотарі.
  А з бруднющої ноги
 вийшли як раби-шудри.

  2.Індуїзм .
 Щоб створити більш яскраве уявлення про священні книги індуїзму, учитель може прочитати уривок із «Бхагавадгіти». Додаткова інформація «Людина, яка відмовилася від усіх прагнень до чуттєвого задоволення, яка живе вільною від бажань, яка не вважає, що вона володіє чим-небудь, і яка не має фальшивого его — тільки вона може знайти істинний спокій». «Той, хто народився, обов'язково помре, і після смерті обов'язково знову народиться. Тому не слід віддаватися скорботі, виконуючи свій обов'язок».
3. Буддизм.
 Розповідь учителя. За переказом, близько 2,5 тис. років тому молодий царевич Гаутама був настільки вражений злиднями простих людей, що покинув палац свого батька і вирушив на пошуки справедливого життя. Якось, сидячи під деревом, Будда осягнув істину. Він уявив собі весь світ людських страждань, зрозумів їхню причину і знайшов шлях порятунку. Будда говорив: «Свята істина про походження страждання така: жага буття, насолоди, жага творення, жага влади. Свята істина про знищення страждання така: знищення цієї жаги через знищення ба¬жання, через відсторонення від нього...». Будда проповідував своє вчення сорок чотири роки і помер у віці 80 років. Після смерті його тіло було кремоване, а порох, розділений на вісім частин, поміщений у вісім ступ (меморіальні споруди цилін¬дричної форми) у різних частинах Індії. У 261 р. до н. є. за царя Ашока буддизм був проголошений державною релігією Індії. Найважливіші правила поведінки не вбивати нічого живого не красти не брехати не вживати їжу надмірно любити весь навколишній світ вживати тільки рослинну їжу
Завдання учням: Скласти порівняльну таблицю «Порівняння релігій Індії»
 ІV. Закріплення нових знань
Вчитель перевіряє виконання попереднього завдання та пропонує розшифрувати такі слова: ЗМУНІДЇ
 МАХРАБ
 РУДШИ
ДАДБУ
 V. Підсумки уроку
Заключне слово вчителя
1. Релігійне та культурне життя Індії відрізнялося багатством і своєрідністю.
2. Релігією аріїв був індуїзм; священними книгами були «Махабхарата», «Рамаяна» та «Бхагавадгита».
 3. У III ст. до н. е. державною релігією Індії був проголошений буддизм.
4. Найважливішою традицією Індії, яка вплинула на суспільне, релігійне і культурне життя, був розподіл на варни і касти.
 VІ. Домашнє завдання
Опрацювати текст параграфа; зобразити життя кожної варни в малюнкові.

Немає коментарів:

Дописати коментар