Виховний захід на тему « ЧУДОВА СІМКА»
Мета: поглибити знання учнів, набуті на уроках історії;розвивати
кмітливість, спостереження, логічне мислення, творчу думку;виховати любов до
історії, наполегливість, вміння боротися за перемогу,розвиток навиків роботи
в команді.
Учасники:дві команди по сім чоловік та група підтримки.
Організатори:ведучий,хронограф,журі.
Форма проведення: гра.
Місце проведення: актовий зал.
Обладнання: жетони,7 конвертів с текстами пісень для конкурсу «Сім веселих
нот»,7 конвертів с текстами та малюнками для конкурсу «7 чудес світу»,аркуші
паперу ,ручки.
Тривалість: 1 година.
Ведуча:Добрий день,дорогі друзі!Наша
сьогоднішня програма має назву «Чудова сімка». Сподіваюсь,що вона дасть вам
змогу добре відпочити,проявити винахідливість ,перевірити знання. В центрі уваги
на цьому вечері буде цифра «7».Чи
помічали Ви незвичайне розповсюдження цієї цифри?
Звернемось до
історії давніх цивілізацій. Ось
Давня Греція на початку історії:сім греків воюють проти Фів ;сім міст
сперечаються за гідність називатися родиною Гомера. Сім мудреців величаються
еллінами. До речі, імена мудреців змінювалися, а число залишалося. Сім чудес
світу. Сім днів тижня. Сім кольорів веселки. Сім тижнів
посту. Сім смертних гріхів. Господь
благословляє і освячує 7 день,коли «почил…от
всех дел своих»;7 пар животных чистых и 7 пар чистых птиц небесных велено
взять Ною в ковчег, ибо через 7 дней начнется великий потоп»,7 слів каже на
хресті Христос
і т.д.
Це надзвичайне число!І програма сьогоднішньої зустрічі – ще одне тому підтвердження .
Тому зараз я прошу Вас поділитися на дві команди по
сім чоловік. Протягом конкурсу Ви будете
отримувати жетончики ,
які ми в кінці порахуємо і таким чином виявимо , яка ж команда отримує
перемогу.
Поділіться ,будь
ласка , на команди.
1. Розпочинаємо з
конкурсу «Знайомство»
У кожної команди є чистий аркуш паперу. За сигналом хронографа
один із Вас пише своє ім'я на цьому аркуші,потім швидко
передає олівець і папір наступній людині,яка також пише своє ім'я ,і так до тих пір, поки сьомий гравець не підніме аркуш
угору, з написаними на ньому іменами. Хто перший – той переможець у цьому
конкурсі.
2.Конкурс «Аукціон
приказок та прислів'їв»
Команди повинні згадати приказки та прислів'я, в яких згадується цифра 7. Час на
підготовку — 1 хвилина. Потім по черзі (по результату жереб кування) команди
називають прислів'я, не повторюючись. Виграє та команда, яка більше їх згадає (7 жетонів).
3.Конкурс «Сім чудес світу».
Представник команди вибирає конверт ,в якому знаходиться текст про одне з
чудес світу. Потрібно вгадати,про яке саме іде мова.
I. Вони піднімаються серед гарячих пісків Лівійської пустелі і
тягнуться на десятки кілометрів від сучасного Каїра до Фаюмського каналу.
Служили фараонам, відповідно до
їхньої релігії, східцями, по яких вони сходили на небо. Непідвладні часу і самі
загадкові й таємничі з того, що залишилося нам від предків.(Єгипетські піраміди)
II.У 90 кілометрах від Багдада
знаходяться руїни Вавилона. Стародавнє місто давно перестало існувати, але і
сьогодні руїни свідчать про його грандіозність. Вони були побудовані за наказом
Навуходоносора для його улюбленої дружини Амітіс - мідійської царівни. Було зруйноване повенями Євфрату (Висячі сади Семіраміди)
III. Це чудо споруджене в 350 році до
н.е. , було прикрашене золотими і срібними статуетками і барельєфами. Всі ,хто
заходив у це приміщення,були під захистом богині,в честь якої побудований храм.
Навіть злодіїв та втікачів не могли тут схватити.
У 262 році н.е. його зруйнували і розграбували готи.( Храм Артеміди у Ефесі)
IV.
Цей витвір мистецтва був встановлена в місті,
що дало початок олімпійським іграм в V столітті до н.е. Статуя була виконана із
золота, мармуру і слонової кістки і здавалася живою ніби от-от підніметься з трону.(Статуя Зевса в Олімпії)
V.
Гробниця,
побудована у Бодрумі (Туреччина) в 325 році до н.е. для короля ,що був
персидським сатрапом Карія. Дев’ятнадцять
сторіч простояв цей грандіозний пам'ятник. Це була триярусна споруда. Перший
ярус оперізувала стрічка рельєфу з білого мармуру. Тут поміщався заупокійний
храм площею в 5000 кв. метрів і висотою біля 20 метрів. Другий ярус утворювала
струнка мармурова колонада, а третій — пірамідальна стріха, теж мармурова.
Вінчала будівлю чотирьох кінна колісниця . Урочиста споруда сягала заввишки 40
— 50 метрів. (Мавзолей в Галікарнасі)
VI.
Статуя споруджена греками поблизу гавані
середземноморського острова. Її будівництво зайняло 12 років і була закінчено в 282 до
нашої ери. Висота статуї сягала 135м.Впродовж
багатьох років, статуя стояла на вході в гавань, поки близько 226 до н.е.
сильний землетрус не пошкодив її. Фрагменти залишків перевозили в Сирію на
спині 900 верблюдів.(Колос Родоський )
VII.
Будівництво цієї гігантської споруди зайняло
усього 5 років, що само по собі дивно. Основним будівельним матеріалом для
нього послужив вапняк, мармур, граніт. Висота
його величезна: по одним даним 120 метрів, а по деяких сучасних публікаціях,
навіть 180 метрів. От як його
охарактеризував Ахілл Татій у своєму романі “Лєвкіппа і Клітофонт”: “... будівля
вигадлива і надзвичайна, Гора, що лежала посеред моря, доходила до самих хмар,
і вода протікала під цією спорудою, а воно височіло, висячи над морем”. Споруда простояла біля 1500 років, несучи
службу світоча.( Олександрійський
маяк )
За
кожне вгадане чудо світу гравці отримують
його зображення та жетон.
4.Конкурс«Збери
чудо світу »
Учасники
розрізають на 7 частин кожне зображення одного з чудес. Ведучий все перемішує і
з допомогою хронографа починають конкурс. Виграє та команда,що зібрала
найбільше малюнків.
5.Конкурс
«Сім
веселих нот»
Кожна
команда отримує конверт, на якому
намальована одна із нот. В конверті лежать карточки с текстом пісні. В кожній
пісні пропущено 7 слів. Конкурс оцінюється так: по 1 жетону за кожне правильно вставлене слово в текст
пісні; 2 жетони, якщо дружно виконана.
6.Конкурс»Мозковий
штурм»
Капітани
команд задають по 7 запитань з історії(заготовлених ними,або ведучим) своїм
противникам. І навпаки. За правильну відповідь-жетон.
7.Конкурс
«Крокодил»
Задача учасника зараз показати своїй команді з
допомогою міміки та жестів ту якість,
яка вказана на карточці.(веселий ,справедливий, розумний,справедливий,цілеспрямований,
підозрілий,мовчазний)
Підсумок
гри.
Виступ
журі.
Нагородження
переможців.
Немає коментарів:
Дописати коментар